Tuesday, 19 November 2013

Lofa si Sugar Glider

Korang pernah dengar tak Sugar Glider?? Mesti pernah kan... haiwan yg comel..cinonet..cute dan manje..haiwan eksotik jenis gliding marsupial kecil..sesiapa yg pertama kali melihatnya pasti terpikat dengan sifatnya yang comel dan manja tu....

Sugar Glider ni bukan tupai terbang tau...tapi  jenis macam kanggaroo  sebab yang betina ada kantung(pouch) kat perut.

Haiwan ini terkenal sebagai haiwan peliharaan bersaiz poket sebab saiz dia yang kecik dan comel...sesiapa yang tengok pun pasti geram...bayangkanlah kalau dia duk kat bahu,tapak tangan..manja pulak tu...mesti ramai yang geram dan nak membelanya.....

Saya pun ada sekor Sugar Glider..seekor sugar glider betina...usianya kini hampir 5 bulan...COMEL x? Lebih comel dari Kak Ton...hehe...comel tak Kak Ton????

Kalu dah comel tu...namanya pun mestilah mau glamour..ye dak?? LOFA namanya...cewahhhh....
Lofa ni memang manja dan jinak...kadang kadang makan pun nak bersuap....

Korang x terasa nak bela ke...comel siott....serius comel
Macam comel je.... macam cantik je....

Dah lah..cukup la dulu untuk kali ni...Lofa belum diberi makan lagi...nanti kebulur pulak anak bulus aku tu....hahaaa

Tata titi tutu.....